„Barakonyi Zsombor STRABAG-díjas festőművész a képein mindig a hétköznapi valóságból indul ki, ismert és kevésbé ismert városi tereket, utcákat, sugárutakat fest vagy fúj fel a tábláira. Az alkotó célja azonban nem az, hogy pontosan visszaadja az ábrázolt térrészletet, hanem hogy érzékeltesse annak atmoszféráját.
Barakonyi a Képzőművészeti Egyetemen még klasszikus módon alkotott, vagyis akrillal és olajjal festett vászonra. A 2005-ös, a Műcsarnok apszisában kiállított Deszkák és hajók című installáció azonban fordulópontot jelentett a művészetében. Ezen a kiállításon Barakonyi gördeszkákra és facsónakokra festett fel különböző motívumokat, és ekkor kedvelte meg a fát, mint anyagot. A művész elmondása szerint a fa nem olyan érzékeny, mint a vászon, így nem kell kímélni, sőt akár meg lehet sérteni. Ez a gondolkodás tetten is érhető a képein, melyekre a művész először térképtűvel rögzít fóliát, aztán felrajzolja rá az alakokat, hogy végül pengével metssze ki azokat, majd hengerelt akrilfestékkel és spray-vel vigye fel őket a táblára.
Módszere a fényképezőgép manuális fókusz funkciójára hasonlít – nem hiába kapta Zsombor 2011-ben az acb Galériában Zbynek Sedlecky festőművésszel közösen rendezett tárlata a Manual Focus címet. Az alkotó a képet rétegenként viszi fel a fára, miáltal egyes részeket kiemel, felerősít, míg másokat homályban hagy. Zsombor éppen ezért úgy irányítja a befogadó figyelmét, akár egy filmrendező.
Az utóbbi években pedig egyre hangsúlyosabb szerepet kap nála a fény, mely munkáinak meghatározó motívuma.”
P.Szabó Dénes kulturális újságíró, szociológus