Hegedűs Alexandra képzőművész 1991-ben született Csongrád kis városában és Szegeden nőtt fel. A Tömörkény István Művészeti Szakközépiskolába, az ország egyik legjelentősebb művészeti iskolájába járt. Itt tanult először festészetet, rajzot, textilművészetet és művészettörténetet. A textil-szobrászat különleges műfaját szeretett volna kitanulni a középiskola után, de ilyen hazai lehetőség híján a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karára kezdett járni.
Az egyetemen Alexandra többek között a festészet, művészettörténet, művészeti anatómia, és művészet-pszichológia terén mélyíthette el tudását. Egy félévet Velencében töltött a művészeti főiskolán. Számtalan csoportos kiállításon szerepelt főleg Pécsen, Budapesten, és néhány szomszédos ország kisvárosaiban. Harmadik helyezést ért el az Országos Diákköri Konferencia festészet szekciójában, elnyerte a Fundamenta Amadeus Program ösztöndíját 2013-ban és 2014-ben, az egyetem Kriszbacher Ildikó ösztöndíját 2015-ben, és végül az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját 2016-ban.
Alexandra a kar tanárainak, és mesterének, Somody Péternek a biztató támogatása nyomán kezdett el rendhagyó anyagokkal kísérletezni festészetében, amit mind a mai napig folytat. A képzőművészeti diplomát egy textil-szobrászatról szóló szakdolgozattal szerezte meg. Ezt követően a kar tanár-képző szakán figyelme a művészetszocializáció és a múzeumpedagógia felé fordult, aminek kapcsán a Janus Pannonius Múzeummal és néhány helyi iskolával működött együtt. Alexandra az akkori festményeit Alak-Anyag címen állította ki a pécsi Reggeli Bárban, 2017-ben.
Az ezt követő nyáron múzeumi workshopokon dolgozott, majd a férjével az Egyesült Államokba költözött. A wisconsin-i Milwaukee-ban tölött két év alatt tanárasszisztensként és a Milwaukee Művészeti Múzeumban önkénteskedett. Lehetősége nyílt munkáit kiállítani a Riverwest Art Walk keretében, mely rendezvény a 70-es évek óta kerül megrendezésre.
2019-ben egy pár hónapos milánói kitérő után – ahol a M.A.D.S Gallery-ben szerepelt egy kiállításon – hazatért Magyarországra, és Budapesten telepedett le. 2021 szeptemberétől a Magyar Nemzeti Galéria múzeumpedagógusa.
CSOPORTOS KIÁLLÍTÁSOK
2013 Országos Diákköri Konferencia – Művészeti Szekció, Eger, HU
2013 Fundamenta Amadeus Program kiállítása, Nádor Galéria, Pécs, HU
2014 Art Moments közép-európai vizuális művészeti fesztivál, Budapest, HU
2015 Living Castle alkotótábor zárókiállítás, Daniel Kastély, Olasztelek, RO
2016 ArtPort 20 – „Artem non odit nisi ignarus”, Zsolnay Negyed, m21 Gallery, Pécs, HU
2016 DiploPort Diplomakiállítás, Zsolnay Negyed, m21 Gallery, Pécs, HU
2016 Mester és tanítványai, Muzeja Slavonija, Eszék, CRO
2016 Entrée 2016 – Diplomakiállítás, Várkert Bazár, Budapest, HU
2018 RAA Annual Members’ Exhibition, Jazz Gallery/RAA, Milwaukee, USA
2018 53212 Studio and Gallery Walk, The Vibe and Jazz Gallery/RAA, Milwaukee, USA
2019 M.A.D.S Critics Award kiállítás, MADS Gallery, Milánó, IT
2021 6. Godot Art Fair, Godot Kortárs Művészeti Intézet, Budapest, HU
2022 7. Godot Art Fair, Godot Kortárs Művészeti Intézet, Budapest, HU
ÖNÁLLÓ KIÁLLÍTÁSOK
2014 Kísérletek, VNA Gallery, Pécs, HU
2017 Alak-Anyag, Reggeli Bár, Pécs, HU
2019 Artisjus Székház, Budapest, HU
2021 Ecset nélküli vonások, Aranybástya, Lónyay-Hatvany villa, Budapest, HU
Visszatekintve úgy gondolom, hogy a művészetem mindig is egyfajta vizsgálódásról, kutatásról, kísérletezésről szólt. Eleinte a világ megfigyelése és leképezése, később pedig a legkülönbözőbb anyagok és technikák felhasználása érdekelt. Eleinte az absztrakt műfaj szabad terepet biztosított számomra az anyagokkal és technikákkal való kísérletezésre, ugyanakkor igyekeztem a kísérletek eredményeit „receptekbe” foglalni, hogy átgondoltabb projektmunkákhoz használhassam őket. A 2020-as műveim eszenciáját a rétegződés, a különböző színezett lakkok, ragasztók, festett és hímzett felületek fedésének és áttetszőségének játéka adja. A különböző anyagok alkotta organikusan burjánzó formák szabályos kör vagy négyzet alakban jelennek meg, szabályos négyzet vagy kör alakú vásznak közepén. Ez a szabályszerűság harmóniát hivatott teremteni a káoszban, ugyanakkor az organikus és geometrikus ellentétpár közti határt feszegeti. A vásznakon megjelenő organikus formákat festett árnyék helyezi térbe, jelezve, hogy több dimenziós formákról, egyfajta entitásokról van szó. Ezek magányosan léteznek a különböző színű terekben, elkülönítve, lebegve, minthacsak némelyik egy-egy távoli bolygó lenne. A képek a címüket ezen nem tudatos hasonlóság miatt kapták végül a címeiket exobolygók után.